Hastánc oktatás, Belgium, Brüsszel

GYIK

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Mit vigyek magammal az első hastáncórára?

A táncórákon fontos a kényelmes viselet. A legjobb választás egy testhez álló póló és egy melegítő. Kérlek, akkor se vegyél fel bő pólót, ha úgy érzed, hogy súlyfelesleged van! Ha egy bő póló mögé rejted magad, akkor később veszem észre a hibás mozdulatokat és ez lelassíthatja a tanulási folyamatot. Ugyanez igaz lehet a szoknyára is. A szoknya eltakarhatja a hibás láb és térdtartást és meggátolhatja a szabad mozgást.  A csípődre köthetsz egy háromszög alakú kendőt, de kérlek ne csörgőset. A kendőnek mindössze annyi a szerepe, hogy segíti a figyelmedet a csípődre irányítani, de ha nem akarsz erre beruházni, akkor nem szükséges. Lábbelinek alkalmas a balett cipő vagy egy vastag zokni.

Milyen testalkatú nők számára ajánlott a hastánc?

A hastánc minden típusú testalkattal végezhető és mindenkinek elősegíti a nőiesebb testalkat kialakulását. A tánc segít, hogy átlépj a testeddel kapcsolatos komplexusaidon. Nem csak a kanonikusan szép alakú nőknek lehet szép a tánca. Mindenki megtalálhatja önnön belső szépségét a mozgás segítségével. A testeddel és mozgáskoordinációddal kapcsolatos félszegségen könnyebben túlléphetsz, hiszen itt nők táncolnak egymás között. Nagyon gyorsan kialakul egy valahova tartozás, csoporttudat bármilyen testalkatú és korú is vagy.

A hastánchoz kell has?

Sok nő a súlyfeleslege miatt aggódik, miközben a vékony testalkatúakat gyakran az a gondolat zavarja, hogy nem lesz mutatós a mozgásuk, mert nem lesz mit táncoltatni. Felesleges aggódni ezek miatt! Mind a kettő csak kifogás és álprobléma. Valóban előfordul, hogy a teltebb lányok hamarabb megtanulnak rázni. A mozdulatok technikai kivitelezését azonban nem befolyásolja a testalkat! Ha megérted a helyes technikát és eléggé izolált leszel, akkor képes leszel a helyes technikával rázni!

Meg kell mutatnom a hasamat előadás közben?

Nem. Vannak professzionális táncosok, akik nem mutatják meg a hasukat fellépés közben sem. A tévhittel ellentétben rengetek autentikus hastáncruha zárt, és ha akarsz te is viselhetsz ilyet.

Lehet fogyni hastánctól?

Persze mint minden mozgástól. Aki előtte mozgásszegény életet folytatott, annak már az is nagy változást hoz az életébe, ha heti két órában elkezd táncolni. A kezdő tanfolyamon az elsődleges szempont a mozdulatok elsajátítása. Itt még többnyire nem mozgunk olyan dinamizmussal később koreográfia órákon gyorsabban és magasabb ismétlésszámmal fogunk mozogni. Ez már komoly zsírégető hatású lehet.

Milyen korú nőknek ajánlott a hastánc?

Sosincs késő elkezdeni! Nincs felső korhatár, a hastánc csak jótékony hatással lehet a testre. Az egyiptomi mestertanárok közül sokan még 70 évesen is tanítanak, ami szintén csak bizonyítja a hastánc kedvező fiziológiai hatásait.  Bármelyik életkorban is kezdi el az ember érhet el szép sikereket. Bármikor tanulható.  A hastánc pozitívan hat a hormonrendszerre is. Segít beállítani a ciklust, és enyhíteni a menstruáció okozta fájdalmakat. A rendszeresen végzett orientális tánc késelteti és enyhíti a változókori és pre-menses szindróma tüneteit és segít túllépni a hormonális változásokkal együtt járó kellemetlen hangulati tüneteken is. Ellentétben a balettel a hastánc természetes mozgás amely

Ajánlott-e a hastánc szülés előtt vagy után?

Igen! Előtte is utána is, sőt még terhesség közben is. A hastánc eredete óta szoros kapcsolatban van a szüléssel.  A hastáncmozdulatok eredetileg is a szülés megkönnyítését szolgálták. A várandósság alatt a tánc segítségével is megőrizheted erőlétedet, a has izmainak tudatos felhasználásával pedig felkészülsz a szülésre.  A tánc segít megelőzni a vizesedést is. A részvétel mindaddig javasolt ameddig jól érzed magad. A test tudja, mire van szükséged, de kérlek, jelezd nekem, ha terhes vagy. Fokozottan fogok ügyelni rád. Bizonyos mozgásokat: rázás, ugrások (ez amúgy sem gyakori) ki kell majd hagynod. Emelni nem szoktunk. 🙂 A hastánc jótékonyan hat az alhasi szervekre, segíti a szülés utáni regenerációt. A rendszeresen hastáncoló nőknek ritkábban van szüksége gátmetszésre, és a hastánc a gátizmok gyengüléséből fakadó problémák elmulasztásában is sikeres. A hastánc  akárcsak a gátizom torna erősíti a medencealap izmait, védi a kötőszöveteket és a szerveket.

Mennyi időbe telik megtanulni hastáncolni?

Szorgalom és kitartás kérdése. Nehéz megjósolni, hogy kinél mennyi időt vesz igénybe egy –egy bonyolultabb mozdulat elsajátítása. Általában az alap izolációk elsajátítása két-három hónap, de a megfelelő technika eléréséhez és a tested változásainak eléréséhez idő kell. Idővel az ízületeid mozgékonyabbak lesznek az izmaid pedig erősebbek és hajlékonyabbak. A mentális gátlások megszűnése is fontos.

Problémát jelent, ha nem tudok ott lenni minden órán?

Ha nem vagy itt minden órán, akkor lelassítod a saját tanulási folyamatodat, de még akkor is van értelme belevágni, ha úgy érzed, hogy bizonytalan mikor tudsz jönni. A hagyományos hastánc órákon kombinációkkal és izolációkkal foglalkozunk. Ezek a kombinációk valamilyen szinten egymásra épülnek, de a kihagyást könnyebb pótolni mintha koreográfia óráról hiányoznál.

Mi történik az ingyenes bemutató órán?

Az első órán 10 -15 perces bemelegítő gyakorlat után megtanulunk néhány alapmozdulatot, majd tanulunk egy rövid koreográfiát. Az órát nyújtó, és levezető gyakorlatokkal fogjuk zárni, hogy megvédjük magunkat a sérülésektől. Az óra után lehetőség nyílik a regisztrációra és  beíratkozhattok a hastánc órára.

Mi lesz akkor, ha nem tudom megcsinálni a mozdulatokat?

Senki nem született úgy hogy tudjon hastáncolni. Azért jössz, hogy megtanulj táncolni és teljesen normális, ha valami elsőre nem megy. Türelmesnek kell lened a testeddel szemben és sikereid lesznek!

Mennyibe kerülnek az órák?

Az órák bérlet nélkül 10 EUR-ba kerülnek. 5 alkalmas bérlettel egy óra 9 euró. 10 alkalmas bérlettel egy óra 8 euro. A bérleteket 3 hónapon belül fel kell használni.

Mik a hastánc fő fiziológiai és lélektani hatásai?

  • A hastánc fejleszti a mozgáskoordinációt, a ritmusérzéket, és hajlékonnyá tesz.
  • Főbb pozitív hatásai:
  • jót tesz a gerincnek, tartásjavító
  • segíti a hormonrendszer megfelelő működését,
  • csökkenti a menstruáció okozta fájdalmakat, enyhíti a premenstruációs szindróma tüneteit
  • tónusban tartja az alhasi szerveket,
  • erősíti az intim izmokat ez által is csökkentve az inkontinencia veszélyét,
  • segíti a gátizmok regenerációját szülés után
  • jó hatást gyakorol a keringésre és a légző rendszerre
  • alakformálóan hat: a derék karcsúbb lesz, a comb és a fenék izmai is átformálódnak, feszesebbek lesznek.
  • a megerősödő izmok teherviselése nő,a gerinc csigolyák közötti porckorongokra nehezedő nyomás enyhül. Csökken a rendszeres, fej hát és derékfájás.
  • segít a terhesség előtti alak visszanyerésében.
  • nő a vitalitás, az életkedv,
  • élvezhető aktív szabadidős tevékenységként kapsz,
  • relatív gyorsan tanulható tánc, ezért a hobby szintről hamarabb kerülhetsz egy profi előadó színvonalra.(Ha erre vágysz)
  • egy olyan csoportba kerülsz ahol mindenféle nemű és korú nők vannak együtt, és ahol új barátokra tehetsz szert. Kialakul egy csoporttudat egy valahova tartozás.
  • segít levezetni a stress-t.

Hastáncolhat férfi is?

Igen! Természetesen. Vannak férfiak az egyiptomi mestertanárok között.  Az egyiptomi tanárok kifejezetten férfiasan tradicionálisan táncolnak több folklórt és kevesebb revü stílust adnak az előadásukhoz.  Az európai férfiak táncában már sokszor megjelennek a fúziók is. Mivel azért dominánsan nők táncolják ezt a stílust a közönség mindig nagy szeretettel és érdeklődéssel fogadja a férfi előadókat.

Híres férfi táncosok például: Magdy el Leysy, Momo Kadous, Horacio Cifuentes,

Részt kell vennem előadásokon?

Nem. Semmi sem kötelező. Szabadon dönthetsz arról, hogy később részt akarsz venni fellépéseken vagy hobby aktivitásként kezeled a táncod.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s